У Києві обговорили питання збереження «Тарілки» на Либідській

Архітектор «Тарілки» на Либідській  Флоріан Юр’єв оприлюднив відкритий лист до уряду, у якому закликає зберегти будівлю та наголошує на необхідності її реставрації. Його підтримали активісти руху #SAVEKYIVMODERNISM, що ставлять на меті збереження модерністських пам’яток архітектури. Наступними лист підпишуть представники архітектурних та музичних спільнот. Флоріан Юр’єв зачитав звернення під час прес-конференції, що пройшла 5 грудня в Українському кризовому медіа центрі.

 

У відкритому листі Юр’єв закликав провести публічне обговорення проекту реставрації, зупинити проведення будівельних робіт у «Тарілці» до моменту остаточного рішення, оприлюднити дані щодо існуючого проекту. Також він висловив бажання долучитись до обговорення реставрації як автор будівлі. «Для пам’ятника архітектури реконструкція не потрібна, потрібна реставрація. Тим більше, що обсяг робіт там невеликий – будівля потребує поверхневого ремонту. Має зберегтися головна функція будівлі - інформаційна. Розважальний комплекс цій функції не відповідає», – зазначив Флоріан Юр’єв.

 

Віктор Герасименко, Флоріан Юр'єв та Анатолій Баженов 

Тут і далі – фото Саші Коваленка

 

Архітектор розповів, що дозвіл для зведення будівлі йому доводилось отримувати на найвищому рівні. За його словами, монолітний залізобетон був заборонений у 60-х роках, тому свого часу проект розглядали навіть у ЦК. Він зазначив, що мета архітектурної будівлі – це не лише технічна функція, але і духовна. Тому подальше її використання може бути виключно у культурних цілях.

 

Питання з «Тарілкою» привернуло увагу не тільки архітектурної, але і музичної спільноти. «Ми не маємо в столиці жодного акустичного залу, окрім цього, що збудував Флоріан Юр'єв. Зал, що знаходиться в «Тарілці», має бездоганну акустику. Ми говоримо про необхідність акустичного залу у Києві вже десятки років, але поки ситуація не змінюється», – поділився народний артист України Анатолій Баженов. Він зауважив, що проблема є більшою і глибшою, ніж питання однієї будівлі.

 

Віктор Герасименко, Флоріан Юр'єв, Анатолій Баженов та Олена Мокроусова

Олена Мокроусова

 

Олена Мокроусова, головна спеціалістка відділу обліку пам’яток Київського науково-методичного центру з охорони, реставрації та використання пам’яток історії, культури і заповідних територій при Головному управлінні охорони культурної спадщини КМДА, зазначила, що через бюрократичні моменти необхідно на кожному рівні доводити цінність будівлі: «Ми – це наш рівень охорони пам’яток. В Києві є всього кілька об’єктів цього періоду – це Палац Україна, Палац піонерів, кілька щойно виявлених об’єктів. Доволі важко довести їхню цінність на різних рівнях, щоб усі папірці були підписані. У випадку з «Тарілкою» може бути простіше, адже цей об’єкт дійсно має світове значення. Але навіть для того, щоб зробити такий видатний архітектурний об’єкт пам’яткою, потрібно підготувати купу складної документації»

 

 

Представник руху #SAVEKYIVMODERNISM, архітектор Віктор Герасименко поділився, що задля збереження пам’ятників модернізму об’єднали зусилля активісти та громадські спільноти, а кількість учасників за місяць зросла з 50 до 800 осіб: «Ми бачимо що небайдужість зростає та поєднує спеціалістів з різних сфер. Питання стоїть доволі гостро, адже зараз ми можемо втратити своє коріння. Майбутнім поколінням важливо бачити, як розвивалось місто, аби створювати щось нове. Нам тут жити, і нам це вирішувати, тому ми не збираємось зупинятись».

 

Для підписання відкритого листа Флоріана Юр’єва, будь-ласка, надішліть ПІБ та контактні дані на адресу: savekyivmodernism@gmail.com