У Львові пройшла зустріч з видатним професором ЛНАМ Альфредом Максименком
16 листопада у галереї ЛНАМ відбулася зустріч із професором Альфредом Максименком, який розповів про перші проекти відеоарту, реалізовані у Львові на початку 1990-х рр.
Альфреда Максименка можна сміливо назвати культовою постаттю сучасного українського мистецтва. Він одним із перших розпочав працювати у нетрадиційних концептуальних напрямках та свого часу зробив революційний прорив у розвитку мистецької освіти.
Усі зображення надано організаторами
З 1994 року на кафедрі монументально-декоративного живопису ЛНАМ розпочала функціонувати перша навчально-творча майстерня А. Максименка, де реалізовувались найбільш сміливі, експериментальні ідеї, вільні від освітніх стереотипів та адекватні європейським мистецьким процесам.
Перегляди та захисти дипломних робіт майстерні Максименка були відкритими для громадськості, збирали «аншлаги», провокували активні дискусії та стали великим проривом для свого часу – часу великих культурних трансформацій початку 1990-х рр. У процесі активної творчої та педагогічної роботи викристалізувався унікальний творчий метод А. Максименка, який отримав назву «актуальний академізм» (АКТАКАД).
Саме Альфреда Максименка можна вважати основоположником українського відеоарту. На початку 90-х він підтримав новаторські ідеї молодих художників (студентки Ганни Куц та Віктора Довгалюка, випускника ЛДІПДМ) та запропонував трансформувати їх у відеоарт. Перші проекти, («ХРЕСТИ» 1994 р., «Я Є ЧАС» 1995-1996 рр.), відзняті А. Максименком, мають велику культурно-мистецьку цінність, отримали визнання на міжнародному рівні, увійшли до відкритого українського архіву медіа-арту та були каталогізовані у Берліні.
Альфред Максименко продемонстрував перші українські відеоарти, розповів про історію їх створення, концепції та виклики того часу. Подія значний інтерес, зібрала велику кількість гостей, які мали унікальну нагоду відкрити для себе маловідомі факти про зародження українського contemporary art.
* * *
Альфред Віталійович Максименко – професор, заслужений діяч мистецтв України. Керівник навчально-творчої майстерні на кафедрі монументального живопису ЛНАМ. Голова науково-методичної комісії ЛНАМ. Заслужений діяч мистецтв України. Член НСХУ. Кавалер ордена «За заслуги» ІІІ ступеня. Співзасновник Інституту актуального мистецтва у Львові.
Народився 30 січня 1951 у Львові. Професійну освіту отримав у Львівському державному інституті прикладного та декоративного мистецтва (1968–1973). Альфред Максименко — живописець, монументаліст, блискучий рисувальник, який зробив вагомий внесок у формування сучасної української мистецької школи. Працює в ділянці монументального та станкового живопису, графіки, відеоарту та фотографії. Серед усього розмаїття сучасного мистецтва світу віддає, перевагу геометричним формам та основоположним засадам конструктивізм. Також є автором ряду теоретичних праць, присвячених проблемам реформування вищої мистецької школи, в тому числі автор синтезованої навчально-творчої системи, практична візуальна реалізація якої отримала назву АКТАКАД (актуальний академізм). Педагогічна концепція передбачає розвиток переконливого суб'єктивізму та граничного індивідувалізму Учня на основі ґрунтовної фахової підготовки, усвідомленні основ гуманістичної світоглядності та глибинної національної етично-естетичної сутності. Творча концепція полягає у фундаментальному дослідженні різного роду філософських аспектів конкретно обраного мотиву в різнорідних просторових тектонічних середовищах квадрату, як найбільш досконалої та викінченої форми; усвідомленому нівелюванні межі реального та абстрактного, чуттєвого та асоціативного; мінімалізмі зображуючи засобів при умові граничної виразності та рівноцінної уваги до всіх рівнів просторового середовища; візуалізації не окремих швидкоплинних думок, а підсвідомих цілісних образів, укладених в масштабні візуальні малярські цикли та графічні серії.