У новоствореній хмельницькій галереї MASLO відкрилася друга виставка

Минулого тижня в новоствореній галереї MASLO в Хмельницькому відбулося відкриття виставки "Виміри мислення" київського митця Ореста Яремчука. У рамках проекту художник представив серію метафоричних об'єктів. 

 

Тут і далі — "Виміри мислення" Ореста Яремчука в галереї MASLO

 

Внаслідок прогресування тенденції «прискорених процесів» та швидкозмінних подій, дедалі зростає «прірва» між здобутим досвідом людини та її очікуванням на майбутнє. Довгострокове планування, як процес, ускладнюється. Очікування на щось стає незахищеним, позбавленим гарантій та не контролюється попереднім досвідом. Звідси, за словами Марквада Одо, реальність перетворюється на «ілюзорну вигадку», оману. Тоді як мистецтво, що протягом століть брало на себе цю роль, нині починає йти всупереч цьому, стаючи ні чим іншим як «антифікцією».

 



Орест Яремчук у своєму проекті «Виміри мислення», шляхом конструювання серії просторових об’єктів та використання тексту, звертається до питання нарощування обсягів інформації у сучасному світі. Автор вбачає проблему у неспроможності людини взаємодіяти із інтенсивністю інформаційних потоків. Бо спроби утримання «на плаву» серед їх хаотичного виру у результаті, так чи інакше, призводять до когнітивного виснаження.

 


 

Подібний травматичний досвід лягає в основу поверхневого викривленого сприйняття реальності, яка, по суті, заміщується слідами, посиланнями і перепосиланнями. Тож людині, що прагне мислити й творити, зберігаючи ментальну рівновагу і зосередженість, необхідно прорвати цю знакову поверхню, дістаючись до більш глибоких шарів знання і вибудувати впорядковану структуру своєї свідомості.

 


 

Так, темою проекту стає спроба вихопити із навколишнього світу невидимі зв’язки, що поєднують спогади, знання, фрагменти інформації, у формі «сталих» стуктур. Крім цього, автор прагне реконструювати метафоричну модель людського мислення, доступну для маніпуляцій та взаємодії з нею, фіксовану простором. А також робить крок у сторону «повернення» до реального, що нині здається «скороченим» та мерехтливим. Однак мова художника не йде про остаточне «повернення», а саме про можливий спосіб досягнення розширеного перебування у теперішньому.

 

Орест Яремчук, Катерина Носко