Українські дизайнери на Paris Design Week 2018
6–15 вересня у Парижі проходить щорічний тиждень дизайну Paris Design Week. Українські дизайнери також долучилися до заходу, представивши на головній локації свій проект під назвою DIFFUSION: Знайомтесь.
DIFFUSION: ця назва відображає нинішній стан галузі українського предметного дизайну, якій демонструє взаємопроникнення різних напрямках креативних індустрій, технологій, поєднує традиційні та новітні матеріали. Взаємодія відмінних явищ, необхідність домовлятися та знаходити взаєморозуміння, спрямованість вперед — саме це формує своєрідну екосистему всередині сфери дизайну, що бурхливо розвивається. І кожен з її представників надихає та стимулює один одного.
Учасники проекту — 10 дизайнерів, що працюють у різних напрямках (меблі, освітлення, інтер’єрний декор, фешн, аксесуари), серед яких — 5 переможців всеукраїнського конкурсу та 5 найяскравіших, хто увійшов в short-list за рішенням міжнародного журі у рамках проекту, що реалізується за підтримки Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) і фінансується у рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.
Костянтин Кофта, засновник бренду KOFTA
Колекція шкіряних рюкзаків IMAGO
Дизайнер, що не просто створює аксесуари. Попри те, що людина історично використовує шкіру тисячі років, саме Костянтин Кофта відкрив у цьому матеріалі надзвичайні можливості. Кожна річ створена дизайнером в єдиному екземплярі і транслює ідею індивідуальності. «Ми створені такими різними в формах, кольорах, світогляді не для того, щоб одягатися однаково», — вважає Костянтин. Особлива техніка обробки шкіри дозволяє дизайнеру досягати неймовірного результату. Від ефекту дерева, іржавого металу, до рельєфів епохи бароко – завдяки такій реалістичності, вироби Костянтина нагадують більше арт-об’єкти, аніж аксесуари.
Колекція, яку Костянтин представив на виставці PDW18, має назву IMAGO та вражає відтворенням фактури та екзотичних барв тропічних жуків та молюсків. Імаго – це доросла стадія індивідуального розвитку комах, останній етап зростання. Ідея цієї назви полягає в тому, що зрілість не означає вік. Зрілість – це рівень чутливості, а природа не має точки досконалості.
Усі зображення надано організаторами
Колекція світильників «MOON»
Дизайнер меблів та інтер’єру Ігор Скрипник є співзасновником студії Brightmind Architects, серед головних переваг якої – увага до деталей, тактильні відчуття, функціональність та індивідуальність. Ігор вже більше 7 років проектує публічні та приватні простори, та невпинно працює над соціальними проектами та проектами, пов’язаними з розвитком міста та країни. Не дивлячись на основний інтер’єрний напрямок, постійно проявляє себе в інших сферах, наприклад, в предметному дизайні. Колекція світильників «MOON» - талановите втілення ідеї зміни фаз місяця. У залежності від того, як повернути освітлювальну частину світильника, ефект та інтенсивність освітлення в приміщенні змінюються від прямого світла до розсіяного, відрефлексованого від мідної поверхні. «Місяць» може бути торшером, підвісним світильником або нічником.
Столик KRATER
Студія Levantin design не тільки випускає оригінальні предмети інтер’єру під власним брендом, але і співпрацює з українськими та іноземними виробниками. Місія Levantin design — показати, що в Україні, незважаючи на відсутність підтримки масового виробництва, все ж таки можна реалізувати найсміливіші ідеї, бо їх потребують люди з незвичайним поглядом на життя. Студія Levantin design брала участь в українських та міжнародних виставках, у тому числі здобула міжнародну премію CIRRINA: DESIGN AND DESIGN INTERNATIONAL AWARD: Book of the Year Vol. 10 2017, Paris, France та перемогла в конкурсі Ukrainian Design: The very best of 2013». Роботи студії були опубліковані на сторінках Elle Decoration, AD magazine, Domus Design, «Салон», Prima interior, NM House, Pink та ін.
На PDW2018 Levantin design демонструє стіл KRATER. «Ми створили предмет з своєрідним шармом, зі строгими цікавими формами, і змогли запустити його у виробництво в незміненому вигляді», – коментує Сергій Львов. Назва KRATER не випадкова, в перекладі з давньогрецького KRATER – це чаша. У цьому випадку чаша, що розміщена під робочою поверхнею стола, нагадує фігурку оригамі та може слугувати прекрасним місцем для відпочинку домашніх улюбленців.
Студія керамічного дизайну Velika Bogaiha («Велика Богаїха»)
У своїй творчості надає перевагу саме ужитковому мистецтву, створюючи оригінальні дизайнерські речі для дому. Переважно це посуд і різні елементи інтер'єрного декору.
Студія утворилася у 2015 році на ентузіазмі двох творчих людей, які намагаються передати через матеріал своє світовідчуття. Техніки обробки кераміки, які використовують автори, екологічні, дуже давні, зараз доволі рідкісні. Серед них чорніння, обварка, вощення, обмолочення. На Paris Design Week дизайнери Іван Івасюк та Маргарита Дем’янець будуть представляти керамічні аксесуари, виконані у техніці чорніння (димлення, smoke firing). Представлена колекція включає в себе поєднання двох матеріалів: кераміки та дерева. Дерев'яні елементи несуть практичну функцію (оберігаючи руки від надмірного тепла) та декоративну, – адже це неймовірно стильне поєднання, коли два матеріали підкреслюють неповторні фактури один одного, будучи такими різними: холодний металевий відблиск кераміки та тепло дерева.
Бренд Woolkrafts і Павло Ветров
Київський бренд у співпраці з Павлом Ветровим, триразовим призером найпрестижнішої нагороди в сфері промислового дизайну Red Dot Awards, представили на PDW18 серію пледів із 100% італійської мериносової вовни. Колекція має назву MOODS. При створенні даної роботи, авторів надихало спостереження за людьми, бо у кожному з нас співіснують різні риси. Утім є настрої, які переважають, тому було обрано основні та уособлено їх у пледах, так ніби це людина, яка зараз є поруч із вами з його власними унікальними рисами. А саме: Плед Naughty — коли ти перебуваєш у грайливому настрої і хочеться трохи нахабства. Він грайливий і ризикований. До створення цього пледу дизайнера надихнув портрет Ейнштейна, який прекрасно передає цей настрій. Плед Sensitive — коли ти хочеш мріяти і присвятити себе мистецтву. Він творча натура, яка любить фантазувати та мріяти, і що, як не дощ, завжди підштовхує нас до такого стану. Плед Curious — коли ти чекаєш нових відкриттів. Він дослідник, мандрівник. На втілення цього пледу дизайнера надихнув краєвид із вікна літака. Зрештою, кожен відчуває себе маленьким першовідкривачем, коли летить у нову подорож. Бренд Woolkrafts увійшов у ТОП-100 брендів України за версією журналу ФОКУС (червень, 2018) та відомий своїми пледами з картою Києва та колаборацією з американським ілюстратором Бренданом Монро, який є автором малюнків у головних офісах Facebook, AirBnB у кремнієвій долині та іншими роботами. На кожному пледі завжди зазначено — Proudly from Kyiv. Ukraine.
Студія авторської порцеляни та кераміки Maistrenko
Молодий український бренд, створений подружжям художників-керамістів Олексою та Олесею Майстренками у 2013 році. В роботах студії відображається світогляд майстрів. У кожному предметі напрочуд гармонійно поєднуються художня цінність і функціональність, виразний стиль та висока якість, технології і натхнення природою. Максимальна персоналізація предмету, виключення поняття "масової продукції". Кераміка вироблена обмеженим тиражем або представлена в одиничному екземплярі. Серед клієнтів студії – відомі ресторатори, дизайнери і художники. Наприклад, спеціально для художнього проекту відомого куратора Павла Гудімова «Тіні забутих предків», що проходив в «Мистецькому Арсеналі» (Київ, Україна) в 2015 році, була створена серія посуду та ваз. На замовлення Lexus RX 2017 році було розроблено чайний порцеляновий сервіз simple.
На PDW18 Maistrenko Ceramics представляють серію циліндричних ємностей Drop, дизайн якої виник від спостерігання за геометрією природи; комплект для чаювання NEST/GNIZDO, фактуру якого було «запозичено» з принципу побудови пташиних гнізд; та сет для подачі страв, що складається з двох наборів посуду. Всі предмети виготовлені з порцеляни та деякі декоровані золотом.
Анна Манакова, бренд Manako Design
Дизайнерка предметів та простору, студентка Accademia Belle Arti di Verona художниця та засновниця бренду Manako Design. Анна розглядає дизайн, як матеріалізацію підсвідомого, в усіх її роботах відчувається рух та енергія, а глибоке естетичне переживання – один із основних факторів успішного продукту. «Шлях ідеї починається з точки та лінії, які згодом перетворюються на композицію. Головне – відпустити руки та слухати серцем. Мій рецепт – надихатися природними першоджерелами, творити та слухати тільки справжню себе», – розповідає Анна. Серед робіт Manako Design – меблі, предмети освітлення та кераміка. Анна працює в стилі "органічного дизайну", а її предмети отримали визнання на конкурсах Fondazione Aldo Morellato.Il mobile significativo 2015 та Saef. Benessere Imresa 2016.
На PDW18 Анна демонструє два декоративні світильники-скульптури із серії Ombre. Ombre – це діалог і взаємозв’язок сонця та жіночої краси, це перетворення тіней та силуетів на форми. В процесі розробки проекту була винайдена авторська методологія INSPIREFLEX: рефлекс натхнення, зміст якої полягає у розробці алгоритмів творчих процесів, у вмінні трансформувати образи та ідеї в проекти та форми і предмети. На PDW18 вперше презентовано методику INSPIREFLEX та показані всі етапи розробки предметів і графічна складова проекту.
Анна Гульпе, бренд GUASH
Творча особистість з мільйоном ідей, які вона втілює в життя під брендом GUASH. GUASH – це унікальні авторські прикраси та одяг, що несуть філософію сьогодення та створені під впливом сучасного світу. «Життя GUASH почалося зі створення футуристичних прикрас, які ніби потрапили до нас з далеких планет, а згодом до них приєднався не менш екстравагантний одяг. Коли я вперше демонструвала свої прикраси широкій публіці, то побачила як люди розглядали їх, та не наважувались їх носити зі своїм повсякденним гардеробом. Тому я створила одяг під прикраси. Спочатку це були однотонні сукні цікавого крою, з натуральних тканин, переважно чорного кольору. Пізніше з'явилися авторські принти ручної роботи, вишиті на грубій тканині. Мій одяг — для сміливих творчих людей, для справжніх поціновувачів мистецтва. Я завжди в пошуках нових незвичайних форм, не боюсь експериментів в крої, використанні незвичайних тканин і матеріалів».
На PDW18 Анна представила нову колекцію ювелірних виробів та колекцію одягу "Заплутані думки", створену за принципом трансформерів. На цю колекцію Анну надихнув сучасний світ, у якому людина не уявляє себе без соціальних мереж. Саме уособленням залежності від інтернету є гіперболізовані форми верхнього одягу, які передають дисонанс справжнього життя та життя в інтернеті. Ми можемо бути суперстар в соцмережах, а в житті самотньо їсти морозиво в розтягнутій футболці вдома. Сукні створені з напівпрозорих тканин, одягнутих на яскраві елементи одягу (принтована яскрава тканина є уособленням справжнього світу, де ми радіємо сонцю і з цікавістю дивимося довкола. Напівпрозора тканина, одягнена на принт, немов пелерина інтернету, що не дає нам насолоджуватись повнотою світу на повну. Для завершення образу створена колекція арт-прикрас, головних уборів, масок з використанням справжніх комп'ютерних деталей.
Це дизайнерські меблі, створені з металу під керівництвом досвідченого дизайнера інтер’єрів та ландшафтів Тетяни Дрюкової та Юрія Суслина, засновника компанії Metal Style, що займається виробництвом індивідуальних дизайнерських металоконструкцій. Кожен предмет D-ART-S проходить численні випробування на міцність та ергономіку, головні вимоги до колекцій – стиль та якість. Студія має успішний досвід творчих колаборацій з відомими українськими дизайнерами, які розділяють прихильність до металу як матеріалу. На PDW18 представлено металеві стільці DEWY від дизайнерів Олександра те Сергія Львових: «На створення колекції нас надихнули прості елементи з повсякденного життя. Вирваши їх з контексту і сфокусувавши на них свою увагу, ми відкрили їх вражаючу витонченість та поетичність, на яку ми так мало звертаємо уваги. Один зі стільців має спинку у вигляді зігнутого листка тропічної рослини Monstera deliciosa. Поєднання плавних ліній з мінімумом використаних матеріалів надають колекції грайливу легкість, зберігаючи при цьому міцну, добре збалансовану конструкцію» — розповідають дизайнери.
Студія дизайну Катерини Шмигельської вже понад 12 років займається проектуванням і декоруванням сучасних інтер’єрів, веденням авторського нагляду та повною реалізацією кожного об’єкту у Києві, Львові й інших містах України та за її межами. Дизайнерка вважає своїми пріоритетами: індивідуальний підхід до кожного клієнта, витончений смак та особливий погляд, що створює відчуття комфорту замовнику у спроектованому середовищі. Катерина має великий досвід роботи з іноземними замовниками, та постійно експериментує. Усі предмети, розроблені студією, є функціональними і декоративними водночас. Наприклад, на створення торшера-вішака Clip, представленого на Paris design week, Катерину надихнула звичайна канцелярська скріпка. Автор спробувала подивитись на знайому з дитинства річ під іншим кутом та створила образ, який наче «грає» з уявою. Clip – це історія про вдале перетворення маленької детальки, яка завжди під рукою, на красивий функціональний предмет. Clip зроблено з металу, вкритого порошковою фарбою, та оздобленого LED-світильником і декоративним елементом з латуні.