Усе про Український павільйон на 57-ій Венеційській бієнале
18 квітня, 2017 – Український павільйон на 57-ій Венеційській бієнале представить нову серію робіт “Парламент” (2014-2017) знаменитого українського художника Бориса Михайлова. Організаторами проекту Міністерство культури України уповноважило директора музею Dallas Contemporary Пітера Дорошенка і кураторку Лілію Куделю.
“Парламент” Михайлова досліджує зв’язок між фотографією і сучасними засобами масової інформації. Зосереджуючи увагу на взаємозв'язку між аналоговим і цифровим зображенням, зокрема, в контексті недавніх політичних подій і військового конфлікту в Східній Україні, Михайлов "спробував висловити кризу через супрематичну дезінтеграцію фігуративу, досліджуючи телетрансляції парламентських дебатів і взаємодію вербальних та візуальних проявів, які відповідають цим зображенням". Створені в естетиці глітч-арту, деформовані портрети політиків виступають візуальними метафорами для розуміння сучасного медіаландшафту і суспільства епохи пост-правди, ознаками якого стали фейкові новинні сайти, неперевірені факти та інформаційний шум, розпад медійної спільноти на мікрокластери, домінування емоційної реакції над раціональним аналізом. У новій серії Михайлов продовжує свій пошук виразних естетичних прийомів, серед яких відомі його “сендвічі”, анілінові підфарбовування радянських фото та текстові дописи на полях біля зображень.
Борис Михайлов. Із серії "Парламент"
Співкуратор проекту Лілія Куделя зазначає: "Борис Михайлов народився у 1938 році, коли в Радянському Союзі розпочиналися перші телевізійні трансляції. Наприкінці 1970-х, коли телецентри УРСР пересилали свої перші кольорові програми, Михайлов створював знакову серію фотографій “Вчорашній бутерброд”. В умовах, коли сучасний світ активно “перерізає” телевізійні кабелі на користь цифрових засобів масової інформації, телебачення стає для Михайлова цінним джерелом культурного та соціо-політичного аналізу".
Розвиваючи тему цьогорічної Венеційської бієнале, куратори Пітер Дорошенко та Лілія Куделя також працювали з молодими українськими художниками, які створили сателітні проекти і в сукупності представляють розширену інтепретацію нової фотосерії Бориса Михайлова.
Борис Михайлов. Із серії "Парламент"
Продовжучи тему мутації інформаційних даних, арт-група SVITER та Іван Світличний представлять в павільйоні звукову інсталяцію, в якій драм-машини і електронні синтезатори створюють унікальний алгоритм, що перетворює дані всередині і навколо павільйону в аудіо-треки.
Колектив Жужалка у складі Віктора Корвіка, В'ячеслава Соколова та Романа Юхимчука представить нові фотопублікації, одна з яких створена методом експериментальної зйомки двома фотокамерами – радянською «Київ» та сучасною цифровою, які дають зображення при співпадінні об’єкта у двох видошукачах. Публікація Жужалки під назвою “Чума” є коментарем на тему безсистемної конвергенції між фотографом та сфотографованими об’єктами і символізує акт пізнання довколишнього світу наосліп.
Борис Михайлов. Із серії "Парламент"
Дизайнер Антон Белінський презентує в рамках павільйону капсульну колекцію одягу, для якої головною платорфмою дослідження стала візуальна культура українського парламенту з його символами політичної влади та індикаторами кризи. Ознаки капіталістичної торгівлі проникають на поверхню одягу у новій колекції Белінського як артефакти нової ідентичності: логотип карти Visa нагадує кольори українського прапора, в той час як інтерфейс банкомату з опціями мови користувача (українська, російська, або англійська) підкреслює мінливість ідентичності в рамках сучасного українського суспільства.
Протеже й відомий німецький фотограф моди Юрґен Теллер виступив продюсером фотоальбому, який буде опублікований видавництвом РОДОВІД і представить роботи з виставки поряд із "закулісним" поглядом на виробництво серії “Парламент” Бориса Михайлова.
Куратор Пітер Дорошенко зазначає: "З кінця 1990-х років, Борис Михайлов та Юрґен Теллер поділяють особливі і часом комплементарні погляди на світ через свої світлини. Їхній зв'язок і дружба зародилися на основі відкритості до відвертих експериментів у фотографії. Михайлов і Теллер змушують глядача замислитися над самою природою сприйняття зображення, наголошуючи на процесі повторної контекстуалізаціі фотографій”.
Виставка Бориса Михайлова у 2018 році буде представлена в музеї Dallas Contemporary.
* * *
НАЦІОНАЛЬНИЙ ПАВІЛЬЙОН УКРАЇНИ
Місце: Cannaregio 1345/D 30100, Venice, Italy
Час роботи: 13 травня - 26 листопада 2017
10:00 – 18:00 щодня (крім понеділка).
Вхід вільний.
Дні передпрем'єрного показу: 9 - 12 травня, з 13:00 до 18:00
Прийом з нагоди відкриття: середа-четвер, 10-11 травня (лише за запрошеннями)
DALLAS CONTEMPORARY – центр сучасного мистецтва Dallas Contemporary представляє нові і свіжі ідеї від регіональних, національних і міжнародних художників. Інституція заснована у 1978 році за моделлю європейських художніх центрів Kunsthalle і є однією з небагатьох мистецьких установ такого типу в США. Dallas Contemporary розташований в реставрованій промисловій будівлі в дизайн-кварталі Далласу – міста, що є дев’ятим за кількістю населення в США і входить до найбільшого мегаполісу на Півдні США, Dallas-Forth Worth metroplex.