“Утилітарний захват”: у київському сквері з’явилася масштабна інсталяція

У червні в київській галереї Едукаторіум відбулася виставка випускників КАМА напрямки Contemporary art. Виставка молодих художників так збіглася з духом галереї, що отримала несподіване продовження в сквері неподалік.

Пустирі, недоглянуті, занедбані сквери... У кожному місті знайдеться цілий перелік таких просторів, що володіють потенціалом розвитку і здатні приносити користь мешканцям. Однак в очікуванні рішень «зверху» і інвестицій, вони роками і десятиліттями поширюють зневіру на навколишні території.

Серед безлічі можливих рішень, здатних пожвавити подібні простори, виділяється «арт-ревіталізація» ‒ художня ініціатива «знизу».

 

Роман Камінський. Утилітарний захват

 Фото: the-village.com.ua

Така "арт-інтервенція" перетворила неживий, майже позбавлений рослинності сквер-пустир на вулиці Рейтарській. Тут один з випускників КАМА, білоруський художник Роман Камінський створив «Утилітарний захват» ‒ масштабну інсталяцію з чорних пластикових ящиків. Робота складається з більш ніж 4000 тис ящиків. Скріплюючи ящики пластиковими стяжками, Роман створив композицію, побудовану на взаємодії з деревами і парканом, зробивши депресивний простір вмираючого скверу своїм стратегічним ресурсом. Легкість і простота матеріалу дозволила йому зберегти в інсталяції спонтанний підхід, який властивий скоріше для живопису. Чорні геометричні конструкції, одночасно впізнавані (тривіальна тара) і дивовижні в цьому просторі вражають масштабом і кількістю: сперечаються з пейзажем і доповнюють його, нагадують намети, курені, вігвами, намети.

Переосмислюючи, перекодуючи, зіштовхуючи матеріал і територію, художник досягає дивного ефекту. Банальний двір і пересічна тара набувають характеру цілісного і глибокого художнього висловлювання. Тривіальне і художнє, приватне і публічне, красиве і потворне, унікальне і тиражне: художник запрошує нас до рефлексії над цими категоріями.