В Опішному відкрилася виставка кераміки Гії Міміношвілі
Днями в Опішному відбулося відкриття виставки київського художника-кераміста Гії Міміношвілі. Про проект пише співробітниця Національного музею-заповідника українського гончарства Жанна Невкрита.
У Мистецькій галереї Національного музею-заповідника українського гончарства відкрилася виставка творів кераміки художника-кераміста, члена Спілки художників Грузії та Національної спілки майстрів народного мистецтва України Гії Міміношвілі (Київ) з нагоди 60-ліття мистця. Експозицію склали твори ювіляра з фондової колекції Музею-заповідника.
Усі фото Тараса Пошивайла
Глина стала могутньою єднальною ниткою, що зріднила Гію Міміношвілі з Опішним. Далекого 1997 року мистець уперше приїхав сюди для участі в І Всеукраїнському симпозіумі-практикумі монументальної керамічної скульптури «Поезія гончарства на майданах і в парках України». Відтоді кераміст став не лише одним із найдавніших і найпостійніших учасників мистецьких форумів, а й добрим другом Музею гончарства. Творчість Гії Міміношвілі представлена на Всеукраїнських та ІНТЕРСимпозіумах, він став учасником усіх Національних виставок-конкурсів художньої кераміки «КерамПІК у Опішному!», щоразу передаючи окремі свої твори до фондової колекції.
Нині Музей-заповідник пишається унікальною колекцією камерних та монументальних творів Гії Міміношвілі. У постійній експозиції гості Опішного мають нагоду споглядати роботи «Контакт скульптур», «Колія» та «OIKOS» (ЕКО) – вони слугують окрасою Галереї монументальної глиняної скульптури просто неба.
Кераміка мистця в просторі сучасного арту – яскравий приклад абсолютної творчої свободи. Мінімальними художніми засобами Гія Міміношвілі досягає вражаючої глибини суті зображеного. Особлива контактна побудова робіт запрошує до тактильної взаємодії, а отже – до творчого діалогу. Унаслідок цього мистецтво, яке творить кераміст, – виразно впізнаване й відкрите всьому світу, поза національністю, часом і стильовими тенденціями.