Виставка митця й майстра йоги Андрія Сідерського триває в Музеї Історії Києва

З 17 січня у Музеї Історії Києва триває виставка «Геометрія просвітлення», де представлені твори живопису Андрія Сідерського, акцентовані гротескною пластикою Богдана Андрійцева.


У випадку мистецької практики Андрія Сідерського йдеться не просто про певну художню «оптику» — «особливий погляд» митця, але й про потужну медитативну оптику. Адже Сідерський  — відомий в світі майстер йоги із майже 40-річною практикою, що народився та працює в Києві. Розробник сучасних тренінгових систем з гімнастики йогів та засновник міжнародного тренінгового проекту Yoga23, засновник першої і найбільшої студії йоги в Києві та Україні, автор професійної літератури та неодноразово перевиданого езотеричного твору «Третє Відкриття Сили», перекладач книг Карлоса Кастанеди та Річарда Баха, поет і художник. Сідерський вже понад 13 років створює картини в жанрі абстрактного живопису, у напрямку, названому ним Psychotronic art (Психотронне мистецтво). 

 

Тут і далі — виставка "Геометрія просвітлення"

Усі фото надані Музеєм Історії Києва


Важливий ракурс на його художню практику розкривається завдяки професійному дослідженню знавця сакральних текстів Індійського субконтинента, арт куратора, колекціонера та есеїста Аджіта Мукерджі «Yoga Art» (вид. у 1975 році) про візуальне мистецтво, створюване практиками йоги: «Все єдине… Реальність одна, іншої не існує. Усвідомити через внутрішнє уявлення, сприйняти єдність всіх речей, об'єднуючи себе з Собою, суб'єкта з об'єктом, нуль з нескінченним, інтуїтивно зрозуміти це вище знання — мета йоги і її мистецтва».

 


Сам Сідерський зазначає: «Мене завжди цікавив процес усвідомлення. А точніше, те, що відбувається на так званому «внутрішньому екрані» не в результаті роботи уяви, а як образний підсумок усвідомлення. Своєрідні абстрактні символічні «коди», які відображають результати роботи мозку, пов'язані з тими чи іншими процесами обробки інформації — просторової, соціальної, космічної... Після різних експериментів з різними образотворчими рядами я зупинився на геометричній абстракції. Саме в такому вигляді на «внутрішньому екрані» виникають проекції деяких «інформаційних згортків» подієвих рядів і понятійних комплексів. У своїх творах я намагаюся найбільш точно передати у вигляді абстрактних об'єктів якийсь відсторонений результат усвідомлювання, що проектується мозком на внутрішній екран. Мої твори не мають ніякого (спеціально закладеного) символічного значення. Це чисто фізичний код — геометрія кольорових плям, що певним чином модулюють відбите світло. Потік енергії падає на поверхню роботи, відбивається від неї, і в цьому відбитому потоці присутні характеристики впливу, закладені в роботу. Таким чином роботи впливають на простір і людину...»


Представлені на виставці твори об’єднує те, що вони з’явилися переважно протягом 2013-2016 років, у часі і просторі усвідомлення кризового та водночас еволюційного, проривного моменту.

 


«Геометрія Просвітлення» — це характеристика основного елементу виставки — унікального простору, який відтворюється Сідерським в певному місці, в певний час і через певні інструменти.Не менш важливим елементом виставки є суб’єкт цього простору. Невеликі гротескні скульптури авторства Богдана Андрійцева в контексті виставки «розгортають» реальну історію реальної людини, що протягом певного періоду життя перебуває у просторі Геометрії Просвітлення. Історію людини, яка змінюється та змінює.

27 січня о 18:30 у програмі виставки передбачена лекція/зустріч на тему "Антропологія просвітлення" із Тарасом Лютим, доктором філософських наук, доцентом кафедри філософії та релігієзнавства Національного університету «Києво-Могилянська академія», письменником, поетом.