Виставка сучасної індійської фотографії в Музеї Сан-Хосе

5 лютого в Музеї мистецтв Сан-Хосе відкрилася виставка сучасної індійської фотографії, в якій художники переосмислюють колоніальну історію країни.

 

На виставці представлені роботи дев’яти сучасних індійських художників, які беруть історію до своїх рук та переглядають усталені уявлення про Індію. Вони реконструюють історичний образ Індії, кидаючи виклик «екзотичним» зображенням, які традиційно представляють країну. Митці черпають натхнення з портретів ручного розпису початку ХХ століття, археологічних розвідок Східної Індії, кадрів із фільмів Боллівуду тощо.

 

 

Виставка вміщує більше 50 фотографій, а також кілька інсталяцій та відеоробіт. На ній представлені всесвітньо відомі художники з Індії: Гаури Гілл, Джітіш Каллат, Віван Сундарама, Нандан Джійя, Мед Хабен Мітра, Манас Бхаттачарья, Анну Палакуннатху Меттью, Сурекха, а також Ракс Медіа Колектив.

 

Керуючись поглядами британських колоністів про те, що Індія – «екзотична» країна, фотографи (як англійські, так і індійські) зосередились на корінних народах, звичаях, архітектурі, пам’ятках, вуличних сценах та пейзажах. На фото зображені Тадж-Махал, слони, які несуть британських офіцерів та жінки у барвистих сарі, що йдуть пустельним ландшафтом.

 

«Усвідомлюючи такі історичні спотворення, художники повертають історію, розповідаючи старовинні оповідання, розкриваючи приховані розповіді та відновлюючи особисті зв’язки з традиціями в експериментах із інноваційними цифровими процесами», – зазначив Джоді Трокмортон, куратор відділу сучасного мистецтва в Пенсільванській Академії Образотворчого Мистецтва, гість і куратор виставки. – «Цей показ не тільки поглиблює наше розуміння історії фотографії, але і показує нові соціально-іміджеві моделі Південної Азії».

 

Ракс Медіа Колектив створив мультимедійну інсталяцію з фото та відео «Поверхня Щодня Іншої Планети» (2009), яка узагальнює роботу угрупування з архівами та історією індійської фотографії.

 

Нандан Джійя переносить вплив цифрових ефектів на культури корінних народів та ідентичностей, затемнюючи обличчя людей з фотографій ХІХ століття.

 

 

 

Гаури Гілл створює великі фотопортрети людей у сільській місцевості, відвідуючи кочівників та мігрантів.

 

 

 

 

Віван Сундар досліджує зближення національних і особистих історій, працюючи через нашарування зображень окремих фотографій з сімейного архіву. Сундар зливає воєдино час і простір, об’єднуючи людей і місця крізь десятиліття та створюючи вигадані сюжети.

 

 

 

Джітіш Каллат, надихаючись документацією будівництва сучасного Мумбаю, створює панораму міста, яка показує історію його швидкого розвитку, об’єднуючи безліч епізодів в одному зображенні.

 

 

Мед Хабен Мітра і Манас Бхаттачарія дослідили історію першого та єдиного в Індії заводу камер, фотографуючи руїни будівлі.

 

 

 

Виставка сучасної індійської фотографії в Музеї Сан-Хосе триватиме до 2 серпня.

 

Джерело: artdaily.com