Виставка в Лондоні розповість про гігантів вікторіанської фотографії

Національна портретна галерея в Лондоні представляє виставку фотографій чотирьох найзнаменитіших постатей в художній фотографії вікторіанської доби. «Вікторианські гіганти: Народження художньої фотографії» (1 березня ‒ 20 травня 2018 року) вперше поєднає доробок Льюїса Керролла (1832‒98), Джулії Маргарет Кемерон (1815‒79), Оскара Рейландера (1813‒75) І леді Клементини Хаварден (1822‒65). Галерея представить легендарні світлини майстрів, їхні раніше небачені роботи та твори, що були тимчасово надані для виставки іншими художніми інституціями. 

 

У рамках виставки вперше буде досліджено зв'язки між цими чотирма приголомшливими художниками. На ній будуть представлені твори, зібрані в громадських і приватних колекціях на міжнародному рівні, у тому числі багато фотографій, які не бачили в Британії з тих пір, як вони були зроблені.

 

Оскар Рейландер. «Два шляхи життя»

theartnewspaper.com

 

«Вікторіанські гіганти: Народження художньої фотографії» стане першою виставкою в Лондоні, де буде представлена ​​робота «батька Photoshop», фотографа шведського походження Оскара Рейландера, з часу смерті художника. Вона включатиме в себе кращий з уцілілих відбитків його знаменитої фотографії «Два шляхи життя» (Two Ways of Life, 1856‒7), у якій майстер використав свою новаторську техніку, об'єднавши кілька різних негативів, щоб створити єдине остаточне зображення. Побудований з більш ніж 30 окремих негативів, «Два шляхи життя» був настільки великим, що його довелося надрукувати на двох аркушах паперу, з'єднаних разом.

 

Рідкісні оригінальні негативи Льюїса Керролла і Рейландера дозволять відвідувачам уявити процес створення відомих знімків.


Альбом фотографій Рейландера, придбаний Національною портретною галереєю в 2015 році, також буде показаний разом з іншими скарбами — всесвітньо відомими роботами Рейландера, Камерона і Керролла з колекції галереї, які з міркувань економії рідко виставляють. На виставці також будуть представлені твори культової героїні Клементини Хаварден, тісно пов'язаної з іншими майстрами. Це стане першою великою експозицією її робіт після виставки «Lady Hawarden» в Музеї Вікторії та Альберта в Лондоні і в музеї Пола Гетті в Лос-Анджелесі в 1990 році.

 

Льюїс Керролл. Фотографія Аліси Лідделл, 1858

theartnewspaper.com

 

Зроблені Керроллом фотографії Аліси Лідделл, його музи для «Аліси в Країні Чудес», є одними з найулюбленіших фотографій колекції Національної портретної галереї. Менш відомі фотографії, зроблені Алісою через роки, на яких ми бачимо її вже дорослою жінкою. На виставці ці роботи будуть зібрані вперше. Також можна буде побачити фотографію «Аліса Лідделл в образі бідної служниці», надану на час виставки Музеєм мистецтв Метрополітен, Нью-Йорк.

Відвідувачі зможуть побачити підхід різних фотографів до одної моделі, як коли Кемерон і Рейландер сфотографували поета Альфреда, лорда Теннісона, і вченого Чарльза Дарвіна або коли Керролл і Кемерон сфотографували актрису Еллен Террі. На виставці також буде представлено легендарні дослідження людських емоцій Рейландера, зроблені для Дарвіна, тимчасово надані Дарвінським архівом в Кембриджському університеті.

 

«Вікторіанські гіганти: Народження художньої фотографії» вшановує чотирьох ключових фотографів вікторіанської доби, досліджуючи їхній експериментальний підхід до творчості. Їхнє радикальне ставлення до фотографії вплинуло на подальші процеси в історії цього виду мистецтва.

 

Клементина Хаварден. Фотографічне дослідження (Клементина Мод), ранні 1860-і

theartnewspaper.com

 

Вони створили малоймовірний альянс. Рейландер був шведським емігрантом з таємничим минулим; Кемерон була експатріантікою середнього віку з колоніального Цейлону (нині Шрі-Ланка); Керролл був академіком Оксфорда і письменником фантастичної літератури; Хаварден — донька шотландського військово-морського героя і іспанської красуні на 26 років молодшої ​​за нього. Проте, Керролл, Кемерон і Хаварден весь час вчилися у Рейландера і підтримували тривалі стосунки, обмінюючись ідеями про портрет та оповідь. Перебуваючи під впливом історичного живопису і та творчості братства прерафаелітів, вони створили міст між мистецтвом минулого і мистецтвом майбутнього, ставши справжніми гігантами в вікторіанської фотографії.

 

Кредитори виставки включають Королівську колекцію, Музей мистецтв Метрополітен, Нью-Йорк; Музей Ashmolean, Оксфорд; Moderna Museet, Стокгольм; Центр Гаррі Ренсом, Техаський університет в Остіні; Мюнхенський міський музей; Tate і V & A.

 

«Вікторіанські гіганти: Народження художньої фотографії» включатиме портрети таких відомих людей, як Чарльз Дарвін, Аліса Ліддел, Данте Габріель Россетті, Томас Карлайл, Джордж Фрідріх Уоттс, Еллен Террі і Альфред, лорд Теннісон.

 

Доктор Ніколас Куллінан, директор Національної портретної галереї в Лондоні, говорить: «Національна портретна галерея має однин з кращих фондів вікторіанських фотографій у світі. Як і деякі рідкісні скарби галереї, такі як негатив зробленого Льюїсом Керроллом портрета Аліси Лідделл і зображення Аліси та її братів і сестер, які будуть показані вперше, ця виставка стане рідкісною можливістю побачити роботи всіх чотирьох з цих високо інноваційних та впливових художників разом».

 

Джерело: artdaily.com