Виставка в Єлі досліджує учнівський період да Вінчі

З 29 червня до 7 жовтня галерея Єльського університету запрошує подивитися виставку "Леонардо: відкриття студії Верроккйо", яка досліджує практично невідомий період в творчості, можливо, найвідомішого художника італійського Відродження Леонардо да Вінчі (1452–1519).

 

Виставка представила 11 картин і скульптур з майстерні Верроккйо та його помічників, найвидатнішим серед яких був Леонардо да Вінчі. Проект висуває твердження про те, що Леонардо має бути визнаний автором картин, які зберігаються в Луврі та Вустерському музеї мистецтв та приписуються іншим учням Верроккйо.

 

Читати також: Новий погляд: Музей Массачусетса переосмислює портрети рабовласників

 

Лоренцо ді Креді, Благовіщення, бл. 1500

Фото: artdaily.com / Крістофер Гарднер

 

"Насіння цієї виставки було посіяне більше 20 років тому, коли Лоуренс Кантер, тепер головний куратор і куратор відділу європейського мистецтва в галереї, а тоді куратор колекції Роберта Лемана в Музеї мистецтв Метрополітен, Нью-Йорк, зауважив, що невелика картина «Диво Сен-Донатуса з Ареццо» у Вустерському музеї мистецтв, Массачусетс, скромно приписувана другу Леонардо, його однокурснику і послідовнику Лоренцо ді Креді, мабуть, була написана спільно з самим Леонардо,  пояснює Джок Рейнольдс, директор галереї. — Потім картина стала об'єктом ретельного вивчення і аналізу нашими хорошими колегами у Вустері і їхніми колегами в Центрі досліджень і реставрації музеїв Франції і в Музеї Лувру в Парижі". За словами фахівця, це дослідження і лягло в основу виставки.

 

Висновки Кантера ґрунтуються на трьох основних тезах: Лоренцо ді Креді не тільки був художником нижчого рівня аніж Леонардо, а й мав явно впізнаваний стиль; картини і скульптури, створені в студії Верроккйо, як і в багатьох майстернях епохи Відродження, найчастіше заслуговують ширшого атрибутування, ніж зазвичай отримують; Леонардо, певне, навчився малювати в темпері, перш ніж освоїти свою характерну масляну техніку, оскільки темпера була медіумом, який використовував Верроккйо.

 

"У той час, як приписування нових картин Леонардо може здатися актом зарозумілості зарозумілості, — зауважує Кантер, — просте усвідомлення логіки цих трьох тверджень, показує, наскільки повторюваними і в той же час невпевненими можуть бути учнівські роботи, навіть такого художнього гіганта. Можливо, введені в оману незаперечними «істинами» або шануванням канону, ми випускаємо з уваги той факт, що Леонардо, як і молоді люди кожного покоління, починав як студент. Навіть генію потрібно десь починати. З терпінням і уважним поглядом зазвичай можна простежити шлях цих перших кроків". 

 

Джерело: artdaily.com