Як у Генічеську міст рятували
У столиці підбила підсумки своєї роботи Культурно-освітня академія, започаткована Ґете-Інститутом. Протягом трьох років проект розвивав українське культурне середовище та популяризував тему культурної децентралізації, а в 2016-му Інститут виділив 16 грантів на втілення найкращих ідей у життя.
Програма Культурно-освітньої академії складалася з трьох етапів. На перших двох культурні менеджери з України подорожували Рурським регіоном у Німеччині, брали участь у численних воркшопах, конференціях, круглих столах, створили серію освітніх публікацій та посібник «Дорожня карта для культурного розвитку в Україні». На третьому етапі учасники академії реалізували 16 проектів у 13 містах України, серед яких – низка мистецьких подій проти демонтажу старовинного залізничного мосту у Генічеську.
Міст у Генічеську – витвір архітектурного мистецтва, був побудований у 1915 році компанією Waagner Biro, яка доклала рук до Рейхстагу, Сіднейської опери, футуристичного аеропорту в Баку і ще до чотирьох тисяч знакових об’єктів у всьому світі. Навесні 2016 року місцеві активісти не погодилися з рішенням уряду здати міст на металобрухт. Вони влаштували низку культурних заходів, завдяки яким міст не лише встояв, але і став центральною пам’яткою Генічеська. Саме креативні ідеї, такі як акція «Селфі з мостом: 100 років – 100 селфі», запрошення митців для створення коміксів і фотопроектів з мостом, допомогли залучити культурних активістів, ЗМІ та всіх небайдужих до порятунку мосту. Акції з порятунку мосту настільки вразили міську владу, що вона передумала демонтувати його.
Фотографії з акції «Селфі з мостом: 100 років – 100 селфі» на Генічеському мості
«Цей проект став учасником програми Культурно-освітня академія, – розповідає референт Goethe-Institut Фрідеріке Мьошель. – Його мета – підтримувати і розвивати культуру в українських регіонах. Акція в Генічеську повністю відповідала нашим завданням і отримала нашу підтримку разом з іншими 15 ініціативами у 10 містах України. Чудово, що в результаті проекту місцева влада переглянула своє ставлення до мосту, який дійсно можна назвати витвором архітектурного мистецтва».