Клод Пікассо переймається за роботи батька в паризькому Музеї Пікассо

Клод Пікассо, син художника Пабло Пікассо, критикує паризький Музей Пікассо за надмірне позичання робіт, які знаходяться у власності музею. Лондонському The Times Клод повідомив, що роботи батька крихкі, тому їх не слід надавати для виставок, на яких вони використовуються лише для приваблення аудиторії іменем Пікассо.

 

Клод Пікассо

Фото: artnet.com / BORIS HORVAT/AFP/Getty Images

 

Видання The Times повідомляє, що у цьому році запланована 21 виставка Пікассо у Франції, де художник провів більшу частину свого дорослого життя. За оцінкою британської газети, принаймні така ж кількість показів робіт буде організована у сусідніх європейських країнах, включно із виставками у лондонській галереї Тейт Модерн (Tate Modern) та  Музеї Пікассо у Барселоні.

 

Більшість робіт надходить із зібрання Музею Пікассо, який нещодавно розпочав ініціативу «Пікассо – Середземномор’я 2017– 2019»  («Picasso – Méditerranée 2017–2019») із метою поширення деяких із своїх 5000 робіт на понад 60 закладів у Середземноморському регіоні, включаючи Францію, Туреччину, Грецію, Кіпр, Іспанію, Мальту та Марокко, щоб висвітлити «наполегливу середземноморську» працю художника.

 

Читати також: Матісс і Пікассо: у Ніцці представили виставку-“діалог” видатних митців

 

Критики цього «безпрецедентного культурного досвіду» стверджують, що подібне програмування публіки на Пікассо – це не що інше як спроба домінувати у  культурному дискурсі регіону. «Багато людей очікують зробити відкриття, яке кінець-кінцем вони не зроблять, і їх не влаштовує те, що їм пропонують, – говорить Клод Пікассо. – Серед проведених виставок наявна купа таких, які не є необхідними».

 

Французький критик Ерік Біетрі-Рів'єр (Eric Biétry-Rivierre) у статті для Le Figaro погодився: «Це не хвиля виставок Пікассо, яка накриває собою країни від Франції та Англії аж до Мальти цього літа. Це цунамі. Деякі виставки є відмінними. Інші ж не роблять нічого іншого, окрім як звертаються до популярності великого імені».

 

Відповідаючи на критику, директор Музею Пікассо Лорент Ле Бон розповів The Times, що потрібно виставляти роботи, а не лишати їх на зберіганні. «Моя мета полягає у тому, щоб гарантувати, що музей не є могилою» та  «замість тих же старих виставок, присвячених Пікассо та жінкам, Пікассо і любові, Пікассо і світлу, ми намагаємося розвивати нові ідеї», –  сказав він.

 

Джерело: artnet.com